Vilkår

Bestilling
Når du har bestilt en eller flere varer fra Dahl Rammeservice vil du motta en ordrebekreftelse på e-post. Til informasjon blir ikke betalingen sendt til gjennomføring før vi har sjekket at varen er på lager, og at denne blir sendt til deg! Du vil raskt få beskjed om varen eventuelt er utsolgt, og informasjon om når den eventuelt kommer inn igjen.

Priser og betaling 
Alle priser er i norske kroner (NOK) og er inkludert merverdiavgift (mva). Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestillingen og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt m.m. Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/tjenester på siden. Ta kontakt med oss om du har spørsmål. Vi ønsker å gi deg god hjelp og en vellykket handel! Hos Dahl-Rammeservice.no betaler du trygt og enkelt med KLARNA. Her kan du betale med bankkort / kredittkort (VISA / MasterCard), faktura eller delbetaling, alt etter ditt ønske Alle persondata håndteres i henhold til Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register. Når du handler hosDahl Rammeservice blir betalingen behandlet av Klarna, som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og MasterCard/Eurocard. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk.

Levering og Frakt
Vanligvis vil varene sendes fra oss innen to virkedager etter at ordren er mottatt (vi sender pakker mandag, onsdag og fredag), hvis ikke vil du motta en epost fra oss. Vi sender varene med sporbare pakker fra Posten Norge AS, og pakken er sporbar hele veien fra Dahl Rammeservice og hjem til deg. Unntak kan være små bestillinger som vi kan med brevpost. Normalt tar det en til tre virkedager fra ordren din blir pakket hos oss til den ankommer ditt postkontor, eller postkasse. I perioden 12.12 – 23.12 vil imidlertid sendetiden kunne øke med inntil to dager. Vi tar forbehold om evt. ytterligere forsinkelser. Vi opererer med en fast fraktkostnad på 69 NOK på vanlige ordrer som sendes som pakker i postkassen(disse pakkene sendese på kundens ansvar), 99,- for pakker som sendes til postkontoret hvor sporingskode sendes ut(erstattes dersom den blir borte i Posten) og fri frakt på alle ordre over 800NOK. Gjeldende fraktsatser gjelder til norske adresser. Dersom du ønsker varene sendt til en adresse i utlandet vennligst ta kontakt med oss pr e-post, så vil vi sjekke mulighet for frakt og nøyaktig fraktkostnad. Du som kunde er selv ansvarlig for å legge inn riktig navn- og adresseinformasjon på ordren din. For uavhentede pakker som ikke er avtalt på forhånd medDahl-Rammeservice.no vil kunden normalt bli belastet med et gebyr på kroner 200,- inkl. mva. Dette gebyret skal dekke frakt tur/returDahl-Rammeservice.no og de direkte kostnadene til plukking, pakking og emballering av produktene. Gebyret er uavhengig av om man ønsker ordren tilsendt på nytt.

Dersom pakker ikke dukker opp måDahl Rammeservice være informert om det så tidlig som mulig. Helst 1-2 uker, max 2mnd etter bestillingsdato. Pakker som blir etterlyst etter denne fristen vil ikke bli erstattet.

Avbestilling/angrefrist/reklamasjon
Dersom du ønsker å avbestille varene tar du snarest kontakt med oss. Om varene er sendt må angrefristen benyttes, hvis ikke kansellerer vi ordren og gir deg pengene tilbake. Ifølge angrerettloven gjelder angrefristen fra den dagen kjøperen mottok varen og 14 dager fremover. Dersom du vil angre på kjøpet skal varen(e) returneres ubrukt, med lappene på og i eventuell original emballasje. Returportoen må betales av kunden. Varen bør returneres som sporbar og forsikret pakke (smartpost). Dersom varen blir borte på vei til oss, og du har benyttet annen returmetode en forklart ovenfor, står du selv ansvarlig for den tapte varen. Du vil da ikke få tilbakebetalt pengene for varen. Utfylt angrerettskjema (som lå vedlagt i forsendelsen fra oss) skal ligge vedlagt, og du vil da få tilbakeført det du har betalt. Se utfyllende informasjon på angrerettskjemaet. Fyll også ut bytteskjema som fulgte med i pakken din. Angreskjemaet skal være ferdig utfylt medDahl Rammeservice informasjon når skjemaet mottas, og dette skal du ha fått på e-post sammen med din ordrebekreftelse fra oss.

Tilbakebetalingsplikt
Hvis dere benytter angreretten, forplikter vi oss til å betale tilbake deres betaling for vare senest 30 dager etter at vi har mottatt varen, eller hvis det gjelder en tjeneste senest 30 dager etter at vi har fått melding om at dere ønsker å benytte angreretten. Dere må selv betale eventuelle returkostnader for å sende tilbake varer. Se også Forbrukerrådets hjemmesider for mer informasjon om deres rettigheter.

Garantier og service
Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.